Proslavljeni glumac Predrag Miki Manojlović rekao je za hrvatski portal „Ekspres“ da ga rad na Šekspirovom komadu „Kralj Lir“ dosta košta. -Košta me ova predstava. Ne košta para, nego emocionalno, fizički, istakao je Manojlović povodom rada na predstavi „Kralj Lir“ u režiji Janoša Kice u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu.
Manojlović je u razgovoru za hrvatski portal koji prenosi Tanjug naglasio da je već prošao kroz slične profesionalne izazove kao što je ovaj u Zagrebu.
-Svakako je izazov ta potraga za Lirom u meni. Napravili bismo grešku ako bismo, uslovno rečeno, prepričavali koncept predstave. To nije dobro. Ali Šekspir uvek daje mogućnost traganja: stanje sveta je takvo kao da je Šekspir ovde, sa nama. A Lir, takozvani ludi kralj, koji nije baš tako lud, nosi transpoziciju gledanja sveta generalno i za mene je to ovde važno. I ta familijarna priča, to je ono što je zanimljivo. I bolno, rekao je Manojlović.
Cenjeni glumac se prisetio svog prvog susreta sa Zagrebom davne 1966. godine koji je na različite načine odredio njegovu karijeru.
-Jednom prilikom sam napisao crticu, baš takvu nekakvu formu, koja se zove 'Zagreb'. Počinjala je prizorom mog skoka u more, za koji sam želeo da bude fantastičan. Ali čim sam izronio, shvatio sam da je taj skok bio grozan. Taj je skok u more davne 1966. odredio delimično, ali svakako odredio, moju vezu sa Zagrebom, istakao je Manojlović.
On je dodao da taj očajni skok, sve i da može, nikada ne bi popravio.
-I sad, da preskočim sve što sam u toj crtici napisao do kraja - gde sam rekao da bih puno toga u životu drugačije učinio, ali da svoj očajni skok u more nikad ne bih popravio. Ostavio bih ga takvim. Zašto? Zato što se između tog skoka u more, za koji sam želeo da bude fantastičan i ovog trenutka, dogodilo toliko puno stvari. Puno sam vremena u Zagrebu proveo i radio, da sam u toj crtici o ovom gradu napisao, konačno: da mi je mladost bila hrabrija - kao što nije – možda bih još bio u Zagrebu , naveo je Manojlović.
Bard našeg glumišta je istakao da postoje glumci, koji ostaju i traju čak i kada ih nema više među nama.
-Čak i danas, kad biste ih mogli staviti na scenu, oni su tu. To je lako dokazivo. A imate i ove druge, koji su također glumci, ali druge klase. Oni prvoklasni su oni kojima i nakon mnogo godina, kad ih vidite, kažete: 'Opa, vidi, bogati, ovaj je savremen', rekao je Manojlović.
O motivima za stvaranje „Radionice integracije“ u Beogradu, plemenite institucije kulture, Manojlović kaže da je u sve to ušao iz potrebe.
-Radim zato što za tim imam potrebu. Dođe do toga da čovek oseti potrebu da na drugačiji način nekome nešto daje, a ne samo kroz sebe na sceni, pred kamerama. Razvio sam, unapredio zapravo, sopstvenu strpljivost. Možda neko svoje razumevanje da ne treba o ljudima, s ljudima, suditi jako brzo. Da je ljudima potrebno dati vreme. Da se poverenje stiče teško, a lako ruši. Svoju iskrenost sam takođe izoštrio, istakao je Manojlović.
Za njega nema dileme da je kultura jedan od stubova svake zajednice.
-Kultura je važna jer se pomoću nje šire naprosto dobre ideje za državu. A to su one koje, kratko rečeno, unapređuju odnose, zaključio je Manojlov
Pročitajte još
Gosti Lepe Brene imaju poseban tretman, pojavio se snimak iz doma na Bežanijskoj kosi
Gosti Lepe Brene imaju poseban tretman
22/11/2024
Saznajte višeDarko Lazić na Aranđelovdan krstio ćerku, kumu svi znate
Darko Lazić krstio ćerku Srnu
21/11/2024
Saznajte višeSve je iznenadio izborom: Idu dani, a Saša Kovačević ima divne vesti
Saša Kovačević i Miki Manojlović zajedno pred kamerama
21/11/2024
Saznajte višeNedejka i Jelenu znamo, ali ne i Ivonu: Ovo je lepa snaja Radoša Bajića
Snaja Radoša Bajića bavi se odgovornim poslom
21/11/2024
Saznajte višeCakana i njen suprug blistali na crvenom tepihu, detalj na njegovoj ruci privukao pažnju
Muž Dragice Radosavljević Cakane nosi skupoceni sat
21/11/2024
Saznajte više