Seka Aleksić se u svom novom blogu, danas objavljenom, osvrnula na tužnu stranu realnosti i nimalo ohrabrujuću statistiku u saobraćajnim nezgodama, prouzrokovanu uglavnom nepažnjom drugih.
Pročitajte šta vam je Seka poručila u novom tekstu, u nadi da ćete iz njega izvući važnu pouku.
Crna statistika, tužna realnost... Ko je kriv onda kada sve prestane? Kada se dogodi ono najgore? Kada je kraj...
Mnogo života je izgubljeno u saobraćajnim nesrećama. U pokušaju da se nešto promeni u našoj zemlji uveden je rigorozniji zakon o sabraćaju. Rezultati nisu dobri. Ono što se zna je više nego zastrašujuće. 20 000 saobraćajnih nesreća za sedam meseci u zemlji Srbiji, poginulo je 316 osoba, povređeno gotovo 10 000 osoba! Ova godina traje 365 dana... ne mogu ni da napišem, kamoli da izgovorim koliko je to izgubljenih života dnevno u proseku za SEDAM MESECI!
Putem medija, bilborda, na razne načine, ljudima se skreće pažnja na oprez u saobraćaju, ali ljudi svoje navike ne menjaju. Nije stvar u tome da vežete pojas ne bi li ste izbegli kaznu ukoliko vas zaustavi policajac, stvar je u tome da vam taj pojas može spasiti život. Istina je da je standard ljudi veoma loš, da prosečna starost automobila gotovo prelazi godine vlasnika automobila, tako da o nekom "bezbednom automobilu" prosečan građanin može samo da sanja, ali kad se nađe za volanom mora da bude svestan da najbezbedniji automobil na svetu prosto ne postoji, da svako podjednako rizikuje kada se nađe u saobraćaju, i da se mora strogo pridržavati propisa. NIKO nije bezbedan - ni automobil, ni čovek.
Iskusan sam vozač već dugi niz godina, većinu svog vremena provedem upravo u automobilu, profesionalna sam, ne volim da kasnim, a isto očekujem i od svojih saradnika. Jednom prilikom vozila sam 203 km/h. Zaustavili su me policajci presretači. Platila sam kaznu za to, ali nije važna kazna, ja sam jurila na snimanje uživo emisije, a završila u stanici policije i na dnevniku. Udarna vest: tadašnji predsednik Tadić i ja. Od tada mi ne pada na pamet da jurim, nisam ni pre toga, ali eto, da bih stigla na vreme, da ispoštujem televizijsku kuću koja me je pozvala prekoračila sam dozvoljenu brzinu. To sam dozvolila sebi jednom i nikad više! U slučaju gužve, recimo takozvanog popodnevnog špica koji je u našoj prestonici gotovo celodnevan, pre biram da zakasnim nego da sebe ili druge dovedem u opasnost! Iskustvo u vožnji me je dovelo do mišljenja da se ne plašim sebe - već drugih. Alkohol ne konzumiram, volim da popijem čašu omiljenog šampanjca u situacijama prikladnim za to, ali posle te čaše ne bih se usudila da sednem za volan! Čovek uglavnom razmišlja "ma nema šansi da se to dogodi baš meni", ili ne razmišlja u opšte, pa će posle noći u kojoj je konzumirao alkohol, a misleći da su mu refleksi i motorika u najboljem redu, sesti za volan... posledice toga mogu biti strašne. Koliko god neko mislio da je u potpunosti pri sebi, MORA DA ZNA da mu je posle konzumiranja alkohola telo usporeno, refleksi slabi, ma kako god se osećao!
Na žalost, pored apelovanja nadležnih, pored mnogo loših događaja, ljudi i dalje ne paze. U nekom svom ritualu da posle subotnjeg nastupa, nedeljom dok se odmaram, pogledam vesti, prosto me plaši šta ću čuti. Direktni sudari, prevrnuti automobili, mladi životi ugašeni... U većini slučajeva vraćali su se iz provoda, neretko pod dejstvom alkohola. I šta reći u svoj toj tuzi???
Ko ne voli adrenalin, ma svako voli osećaj kada se luči taj hormon, kada se izazove u raznim situacijama... Međutim, da li je divljanje ulicama u nekom "jakom" automobilu sport kojim osoba koja se našla za volanom želi da izazove nekakav poseban osećaj nadmoći, dok se trka u sebi izmišljenoj trci protiv drugih učesnika u saobraćaju, semafora, svog života i života drugih ljudi?! Za prekršaj se dobija kazna. Što je prekršaj veći, to je veća i kazna. Ali, nema te kazne koja može vratiti nečiji život, umiriti nečiju savest, nema te kazne koja može vratiti vreme i taj trenutak, tu polovinu sekunde da ispravi. A da, to nije čak ni sekunda, to je jedan trenutak, trenutak koji ne može da se izmeri, ali koji je opasan. Zovu ga trenutak nepažnje.
Imam mnogo tužnih primera oko sebe. Poznavala sam drage ljude koji su svoj život izgubili u saobraćaju. Slušam iskustva ljudi koji su uspeli da izbegnu kobni momenat, izazvan da li njihovom krivicom, ili krivicom drugog... U toj tužnoj realnosti i dalje pokušavam da nađem krivca. Ovog puta nisu samo ljudi koji su na vlasti, NISU SAMO ONI. U ovom slučaju KRIVI SMO SVI. Svi mi koji sednemo u automobil, uputimo se ka sebi znanom cilju, onog momenta kad šakama dohvatimo volan moramo da imamo na umu da nismo u nekakvoj igri. Vežite pojas, budite veoma oprezni, ne jurite - stići ćete!
U slavu onima koji su izgubili živote u saobraćajnim nesrećama, u nadi da će njihovi najbliži pronaći mir u svojim dušama, u molbi svima vama da čuvate svoj život i živote drugih završavam ovaj blog.
Usporite!"
"Nisam naučena, niti mi je to deo karaktera da prozivam, govorim loše o drugima, da se poredim sa nekim... Da se branim ponekad prosto moram, da se pravdam - ne mora niko, pa ni ja. "Svako je kovač svoje sreće." Doduše, ovog puta krenula sam da kucam redove svog bloga u nameri da nađem krivca, da ga PROZOVEM, PITAM, da mu se OBRATIM, a prosto ne znam kome.
Tekst: Life Content
Pročitajte još
Gosti Lepe Brene imaju poseban tretman, pojavio se snimak iz doma na Bežanijskoj kosi
Gosti Lepe Brene imaju poseban tretman
22/11/2024
Saznajte višeDarko Lazić na Aranđelovdan krstio ćerku, kumu svi znate
Darko Lazić krstio ćerku Srnu
21/11/2024
Saznajte višeSve je iznenadio izborom: Idu dani, a Saša Kovačević ima divne vesti
Saša Kovačević i Miki Manojlović zajedno pred kamerama
21/11/2024
Saznajte višeNedejka i Jelenu znamo, ali ne i Ivonu: Ovo je lepa snaja Radoša Bajića
Snaja Radoša Bajića bavi se odgovornim poslom
21/11/2024
Saznajte višeCakana i njen suprug blistali na crvenom tepihu, detalj na njegovoj ruci privukao pažnju
Muž Dragice Radosavljević Cakane nosi skupoceni sat
21/11/2024
Saznajte više
Komentari (0)