Čak i u godini u kojoj se, prema rečima stručnjaka domaće adjevrtajzing industrije, ekonomska kriza najviše osetila u vidu drastičnog smanjivanja oglašivačkih budžeta – digitalno oglašavanje je ponovo zabeležilo dvocifreni rast. Ova činjenica ide u prilog teoriji da se krizna strategija većine oglašivača manifestuje kroz preusmeravanje sredstava na efikasnije i merljivije kanale komunikacije, među kojima internet, kao medij, zauzima prvo mesto.
Prema zvaničnom izveštaju o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje - Adex 2012, koji na godišnjem nivou objavljuje IAB Europe (za tržište Evrope) i IAB Serbia (za domaće tržište), ukupna vrednost tržišta u Srbiji u 2012. godini procenjena je na 14,32 miliona evra, što predstavlja porast od 17,29% u odnosu na 2011. kada je u onlajn oglašavanje uloženo oko 12,210 miliona evra. Stopa rasta domaćeg onlajn tržišta je iznad evropskog proseka (11,5%) dok je najveći prosečni rast tržišta ostvaren u Centralno-istočnoj Evropi (26,6%).
Segmenti tržišta koje istraživanje Adex 2012 pokriva uključuju sledeće kategorije: displej oglašavanje, marketing na internet pretraživačima, plaćeni oglasi i listinzi (classifieds), mobilni marketing i ostalo (kontekstualno oglašavanje, marketing na društvenim mrežama, Fejsbuk oglasi, affiliate marketing, marketing sadržaja, imejl i njuzleter marketing, optimizacija za internet pretraživače tj. SEO).
Najveći rast ulaganja u Srbiji zabeležen je u kategoriji marketinga na internet pretraživačima (35%), od kojih najdominantniju ulogi u dalje ima pretraživač Gugl. Iako je najniža stopa rasta zabeležena u kategoriji displej oglašavanja (12%), ono i dalje daje najveći doprinos ukupnoj vrednosti tržišta u 2012. godini (54,71%).
Od 3,04 miliona evra koliko je investirano u okviru kategorije ostalo, preko 65% sredstava uloženo je u oglašavanje na društvenoj mreži Fejsbuk (1,98 miliona evra).
Tržište mobilnog oglašavanja u 2012. procenjeno je na 150.000 evra, što predstavlja rast od 200% u odnosu na 2011. godinu, a sva stručna predviđanja idu u prilog nastavku rasta ovog segmenta digitalnog tržišta.
Najveći procenat sredstava u internet oglašavanje u Srbiji uložili su proizvođači robe široke potrošnje (18%) i mobilni operateri (16%) a potom i oni koji se bave internet poslovanjem (11%) i informacionim tehnologijama (11%).
Pročitajte još
JK i Duško pred Novu godinu presrećni, porodica je ponovo na okupu
Snimak Jelene Karleuše mnogi su prokomentarisali
22/12/2024
Saznajte višeTako mlada, a veoma uspešna: Najstarija ćerka Maje Nikolić preslikana mama
Ćerka Maje Nikolić je preslikana majka
22/12/2024
Saznajte višeKatja sa nepunih sedam godina presekla! Nataša je tu potpuno nemoćna
Mlađa ćerka Nataše Bekvalac zapevala
22/12/2024
Saznajte višeGlava na ramenu, široki osmesi i čvrst zagrljaj... Novi Eminin dečko je ON? FOTO
Dečko Emine Jahović i dalje javnosti nije poznat
22/12/2024
Saznajte višeMarko i Melani otišli korak dalje! Dragana o ovome nije mogla ni da sanja, predivno
Devojka Marka Bijelića je veoma popularna na Instagramu
22/12/2024
Saznajte višeCeca u neviđenom izdanju dočekivala goste za Nikoljdan, kakve su ovo papuče?
Papuče Cece Ražnatović su udobne a efektne
21/12/2024
Saznajte više
Komentari (0)