Slavimir Stojanović: Projekat "Never Boring" u Beogradu

Slavimir Stojanović: Projekat "Never Boring" u Beogradu

Autor: | 16/01/2013

0

Objekti, grafike, crteži, skulpture, ilustracije i akrilici Slavimira Stojanovića čine izložbu „You are an idiot please act accordingly” koja se otvara večeras u 19 u Galeriji „Poodrum" na Trgu republike. Na izložbi autor prikazuje veći deo projekta Never Boring, sa izložbe održane u Kulturnom centru Srbije u Parizu, ali i nova dizajnerska rešenja.
- Osnovna ideja izložbe je da je ljudska vrsta sastavljena od pojedinaca od kojih svaki interpretira masovne komunikacije na sebi specifičan način, bez obzira na to koliko se svi u komunikacijskim industrijama trudili da ih uniformišu i dovedu simbolički do nivoa stada. Danas pojedinac sluđen digitalnom revolucijom gubi osećaj za izbor relevantnih informacija, identitet mu krizira zajedno sa krahom ekonomskog sistema vrednosti, a u tom pogubljenom stanju je na ivici ili da se stvarno pretvori u ovcu ili da se okrene razvoju ono malo mozga što mu je dugotrajnim ispiranjem ostalo - kaže za "24 sata" Slavimir Stojanović.
Na koji način ljudska vrsta može da zadrži kontrolu nad tehnološkim mogućnostima?
- Scenario iz „Terminatora” je veoma uzbudljiv, zanimljiv i uznemiravajući. Već sada živimo duže i kvalitetnije nego ikada u istoriji čovečanstva, zahvaljujući tehnologiji. Mene više brine sta se u tom procesu dešava sa duhom i kako on reaguje na tehnološke revolucije koje se sada dešavaju na svakih par godina. Kada čovek pomisli da pre samo dvadesetak godina nije bilo ni mobilnih telefona, a o internetu da i ne govorimo, shvati kakve revolucije proživljavamo na dnevnoj bazi.
Kako se sve to odnosi na svet dizajna?
- Dizajn, kakav danas poznajemo, kako bi ga njegovi tvorci nazivali, komercijalna umetnost, je produkt industrijske revolucije sprovedene pre 200 godina. Dizajn je u svetskim razmerama integralni deo industrije, neodvojivi deo svakodnevnog života u kome je pojedinac večno suočen sa dilemom odlučivanja između cene i kvaliteta. U toj priči, dizajn snažno pomaže utisku o kvalitetu, kao obećanje dobrog.
Možete li da napravite paralelu sa regionalnom scenom?
- Raduje me da je i na naše prostore stigao dašak kulture u kojoj „lepo” i „pametno” nisu samo aspirativni atributi vezani za predivne prizore „poznatih” na plažama u kupaćim kostimima, već da su deo svakodnevice i svakome na raspolaganju kroz dobar dizajn.

Izvor: 24 sata

Komentari (0)

Loading
Tamara Roksandić hellomagazin