Tetra Pak napreduje ka ekološkim ciljevima

Tetra Pak napreduje ka ekološkim ciljevima

Autor: | 14/03/2014

0

Tetra Pak®, svetski lider u proizvodnji rešenja za preradu i pakovanje hrane, objavio je danas da je kompanija napravila veliki napredak u 2013. godini prema ekološkim ciljevima koje je postavila za 2020. godinu, fokusirajući se na razvoj održivih proizvoda, smanjenje ekološkog uticaja u samom proizvodnom procesu kao i povećanje stepena reciklaže.

Razvoj održivih proizvoda

Kako bi sirovine za ambalažu učinio održivijim, Tetra Pak se fokusira na povećanje upotrebe obnovljivih materijala iz prirodnih izvora koji ponovo rastu kada se njima adekvatno upravlja, kao što su drvo i šećerna trska. U proseku, 75 odsto sastava Tetra Pak ambalaže čini karton poreklom od drveta. Kao kompanija sa sertifikatom Saveta za upravljanje šumama -Forest Stewardship Council™ (FSC™), Tetra Pak ima za cilj da sirovine nabavlja iz šuma kojima se upravlja na odgovoran način, kao i drugim kontrolisanim izvorima sirovina sa ciljem upotrebe 100 odsto FSC sertifikovanog kartona. Ovaj procenat je porastao sa 38 odsto u 2012. godini na 41 odsto u 2013. godini. U međuvremenu, 32 milijarde Tetra Pak ambalaže sa FSC logom stiglo je do potrošača prošle godine, što predstavlja povećanje od više od 5 milijardi u toku 2012. godine.
Dugoročna ambicija kompanije Tetra Pak ima za cilj razvoj potpuno obnovljive ambalaže. Veliki napredak u 2013. godini jeste globalno predstavljanje zatvarača LightCap™ 30 napravljenog od polietilena visoke gustine (HDPE) dobijenog od šećerne trske. Iz kompletnog portfolija, 1.1 milijarda ambalaže sa zatvaračima napravljenim od bioloških materijala našlo se na tržištu 2013. godine, što je gotovo dupliran broj u odnosu na 2012. godinu.

Smanjenje uticaja na životnu sredinu
Tetra Pak je postavio cilj da isti stepen uticaja na klimu iz 2010. godine zadrži do 2020. godine uz istovremeno postizanje porasta u poslovanju. Kako bi ovo ostvarila, kompanija je preduzela određene incijative, uključujući razvoj i reviziju računovodstva i sistema izveštavanja u skladu sa standardom Green House Gas Protocol korporativnog lanca vrednosti. Između 2010. i 2013. godine, Tetra Pak je smanjio emisiju gasova iz sopstvene proizvodnje za 2,000 tona CO2e (ekvivalent karbon dioksid), dok je istovremeno ostvario rast od 12 odsto u broju prodate ambalaže.
Tetra Pak objavljuje napredak u realizaciji svog klimatskog programa kroz Projekat CDP (eng.Carbon Disclosure Project). Tetra Pak je unapredio rezultat CDP sa 77 na 91 u 2013. godini, što se smatra veoma visokim rezultatom, u poređenju sa industrijskim prosekom od 49. CDP (ranije poznat kao Carbon Disclosure Project) je nezavisna neprofitna organizacija koja podržava kompanije u merenju, objavljivanju, upravljanju i deljenju važnih ekoloških informacija.
Takođe, mnogobrojne inovacije u oblasti opreme i usluga koje su podržale potrošače u smanjenju njihovog uticaja na životnu sredinu objavljenje su 2013. godine. Na primer: Tetra Alcross® RO Lite je postao dostupan malim i srednjim proizvođačima sira kako bi surutku sa prekomernom vodom pretvorili iz prehrambenog otpada u proizvod. Tetra Vertico®, nova generacija razmenjivača toplote, pokrenuta je kako bi unapredila energetsku efikasnost u grejanju i hlađenju širokog asortimana gotovih prehrambenih proizvoda. I TPMS (eng.Tetra Pak Maintenance System -Tetra Pak sistem održavanja) Onlajn uveden je kako bi obezbedio održavanje mašina na osnovu individualnog statusa umesto standardizovanog rasporeda, što značajno unapređuje efikasnost i optimizaciju performansi.

Povećanje reciklaže

Tetra Pak je posvećen povećanju reciklaže upotrebljene kartonske ambalaže za napitke sa ciljem da udvostruči stopu reciklaže do 2020. godine na 40 odsto, fokusirajući se na podizanje svesti potrošača, širenje znanja i stručnosti, unapređivanje infrastrukture za prikupljanje i podržavanje razvoja tehnologije za reciklažu.
Globalna stopa recikliranja Tetra Pak ambalaže dostigla je 24.5 odsto u 2013.godini, sa otprilike 43 milijarde reciklirane ambalaže, što je 4 milijarde više nego prethodne godine. Tržište koje je pokazalo veliki napredak u infrastrukturi za prikupljanje je tržište Sjedinjenih Američkih Država, gde je stopa pristupa potrošača infrastrukturi za reciklažu porasla sa 41% na 48% između 2012. i 2013. godine što je jednako pristupu za otprilike 7.9 miliona novih domaćinstava.
Tetra Pak podstiče reciklažu kao i kroz inovacije svojih proizvoda. Kompanija je 2013. godine lansirala Tetra Evero® Aseptic 1000 sa odvojivim vrhom, proizvod dizajniran da omogući potrošačima da odvoje plastični vrh sa kartonskog omota što omogućava odovojenu reciklažu.

- Postizanje ekološke izvrsnosti je deo strategije kompanije za 2020. godinu zato što verujemo da je ona od ključnog značaja za budućnost kompanije i naših potrošača. Mi se vodimo ekološkim učinkom u svakom koraku našeg rada, od pronalaženja sirovina, razvoja sistema za preradu i pakovanje, do usluge i podrške koju pružamo našim kupcima. Ovo je razlog zbog kog nastavljamo da budemo uspešni u ispunjavanju ambicioznih ciljeva - rekao je Klas Du Reic, potpredsednik za zaštitu životne sredine u kompaniji Tetra Pak.

Komentari (0)

Loading
Goran Anicic hellomagazin
Tagovi: Tetra Pak

Najnovije vesti