Nedelja mode u Parizu: Dani glamura i raskoši

Nedelja mode u Parizu: Dani glamura i raskoši

Autor: | 20/10/2012

0

Pariz je osvanuo sa sitnom kišom, baš na dan održavanja revije brenda "Chanel". Mnogi se pitaju da li je moguće da će se pokvariti vreme baš pred najvažniju reviju na "Nedelji mode". Dok šetaju prestonicom svetske mode obožavaoci ovog brenda dobro znaju da je ulica Rue Cambon nešto posebno. U njoj se nalazi apartman Koko Šanel, koji je i danas autentičan kao kada je u njemu posmatrala reviju sa visokih spiralnih stepenica od stakla. Jedino u ovoj prodavnici možete da dobijete belu "Chanel" kesu za razliku od ostalih, u kojima je crna sa belim slovima, znak raspoznavanja da ste uhvatili delić snova Koko Šanel.
Za VIP klijente radnja je otvorena i posle radnog vremena. Ako kojim slučajem neko dođe kada je gužva, lični asistent ga vodi u VIP deo. Upravo zato, pred reviju "Chanel" vladao je totalni pozitivni haos, kao da su baš svi želeli da poseduju delić "Chanel" snova. Srećom, kiša je prestala i sunce je obasjalo Pariz.
Na nedeljama mode nema besposlenih, svi su tu iz nekog razloga. Oni koji imaju novac tu su da vide novitete koje će posle kupiti ili eventualno odmah uzeti poneki komad.
Dok je dolazila na reviju "Chanel", latino-diva Dženifer Lopez za ruku je držala kćerku, a pored nje je bio i njen dečko, plesni igrač Kasper Smart, sa kojim je mesecima u vezi. Pista je podsećala na solarnu energiju u plavoj boji, koja je i bila koncept revije, dok su se sa plafona okretala srebrna krila vetrenjača, uz muziku benda koji je svirao uživo. U prvom redu sedela je Ana Vintur, što je značilo da revija može da počne. Karl je ostao dosledan pastelnim nijansama, ali i kombinaciji plave, crvene i crne. Silueta se širi u slovo Asa kratkim bolerima. Savršene haljine upotpunile su plastične cipele, dominirao je glomazan nakit, kao i okrugle presovane transparentne tašne. Aplauz se širio Grand Paleom dok je Karl Lagerfeld predvodio manekenke. Čuvena modna kuća "Chanel" ponovo je dokazala da je broj jedan, a da je Karlova magija neiscrpna.
Povratak korenima, rekao je Rikardo Tiši posle predstavljanja svoje prefinjene kolekcije za Givenchy. To je učinio pre sedam godina u svojim prvim radovima kada je istraživao katoličko nasleđe, i sada ponovio za naredno proleće. Tada je akcenat bio na tamnoromantičnom, čak gotskom. Sada je oslobodio svetlost, ne samo u odabiru boja - bebiplava, bela, crna i nijanse sive - već i materijala. Na sceni se osetio razgovor između prošlosti, bliže i dalje, i sadašnjosti. Na jednom kraju se sviralo na orguljama, a na drugom su berlinski di-džejevi puštali muziku. Duh katolicizma pojavio se i u obliku svešteničke kragne, velikih biskupskih rukava na crnim jaknama, kao i suknja-pantalonama koje se nose sa krutim blejzerima, poput crkvene garderobe.
Okačivši ruksak na leđa manekenki, Lemer je za "Hermes" zamislio ženu u središtu večnog putovanja. Šalove sa tropskim printom pretvorio je u majice i lepršave šortseve. Ali, najspektakularniji su bili šortsevi sa krokodilskim printom, osenčeni zelenom i crvenkastom. Oni su bili sama suština "Hermesa", objedinjeni visoki luksuz i lepršavost.
Pošto je u januaru u Parizu predstavio kolekciju posvećenu preminuloj Ejmi Vajnhaus, Žan-Pol Gotje je ponovo pobrao aplauz modnih velikana kroz defile manekenki u kolekciji za sledeću sezonu. Pistom su prošetale Grejs Džons, Madona, Dejvid Bouvi, Boj Džordž. Pored još jednog spektakla i večitog pitanja šta dalje, Gotje je doveo svaki komed do perfekcije. Zigi Stardast, era Dejvida Bouvija, inspiracija je za metalize kožu, ramena su u stilu Fleša Gordona i svetlucave platforme. Materijalna devojka, koja je do danas evoluirala u materijalnu dobro držeću sredovečnu ikonu, bila je odličan povod da Gotje podseti na svoje korsete iz osamdesetih, kao i na providne majice od mreže.
Tirkizna, neboplava, boja kože dominiraju u kolekciji Elija Saaba. Haljine i suknje prate liniju tela prikazujući ženstveno njihanje kukova dama na visokim potpeticama. Haljine, suknje i pantalone su ili strukirane ili naglašene tankim kaišem. Poruka "Nedelje mode" i jeste da se vraća lepo naglašeni struk.
"Louis Vuitton", poput "Chanela", svoje komade nikada ne stavlja na rasprodaju jer se smatra da je 99 posto torbi koje žene širom sveta nose lažno, dok je mali broj onih koji zaista imaju originalne komade, sa tradicijom. Da bi zadržali brend i očuvali tradiciju, "Vuitton", navodno, pred kraj svake sezone modele koji se nisu prodali zapali. Nije potvrđeno ima li istine u tome, ali je sigurno da će u novoj sezoni žene i muškarci širom sveta uživati u bojama proleća. Bez obzira na to koliko se novih popularnih imena pojavi na "Nedelji mode" u Parizu, cilj Marka Džejkobsa je isti:
- Uvek želim da pobedim sebe. Cilj mi je bio da se udaljim od pukog pričanja i uradim nešto veoma matematičko i geometrijsko.
Upotreba kariranih, kao i geometrijskih motiva bila je namerna, kao i svaki aspekt revije. Ovo je bila prva revija koja nije imala obeležje LV monogram. Obično u tamnobraon i čokoladnim nijansama, ova oznaka je sada napravljena u beloj i limunžutoj boji, u obliku kvadrata za male ručne torbe na pisti.
Utiske sa revija blogeri i novinari razmenjivali su na ručku ili aperitivu u čuvenom restoranu "The Costs". U drugom delu ulice, pored Konkorda, u parku svoj rijaliti-šou snimala je poznata stilistkinja Rejčel Zoe. Sir Pol Makartni šetao se Bulevarom Sent Honor čekajući reviju svoje kćerke a da ga niko nije prepoznao.

Piše: Biljana Obradović

Komentari (0)

Loading
Tamara Roksandić hellomagazin