Nebojša Grnčarski vlasnik i osnivač modne agencije "Select" se priprema za još jednu nedelju mode koja će se održati u Beogradu od 7. do 15. novembra, za 29. Fashion Selection, manifestaciju koja je postala tradicija i traje već više od decenije. U ekskluzivnom intervjuu za naš portal, Nebojša se prisetio kako je bilo na samom početku kada je Fashion Selection imao svoju premijeru, ali se i osvrnuo na doživljaj mode u Srbiji, na modu kao poslovni izazov, kao i na stil oblačenja koji je postao prepoznatljiv u našoj zemlji zahvaljujući uticaju elektronskih medija...
Pred nama je 29. Fashion Selection, a iza nas je dugi niz godina održavanja ove kultne manifestacije. Koliko se za ovih 14. godina stvari promenilo u odnosu na prvi FS, da li je za tebe sve još uvek isto kao i prvog dana?
- Što se tiče entuzijazma, ideje i želje za novim uspesima sve je isto. Što se tiče okolnosti, one su mnogo teže, počev od ekonomske situacije koja je mnogo gora nego 2001. godine kad smo počeli. Sa druge strane, stekli smo ipak zavidno iskustvo, pa nam neke stvari mnogo lakše padaju nego na početku. Kao i u životu, i na Fashion Selectionu je posle 14, skoro 15 godina, nešto lakše, a nešto teže.
Nije lako trajati u poslu kojim se baviš, posebno kada se živi u našoj zemlji, kako uspevaš da svoj san i viziju i dalje održiš živom i aktuelnom?
- Trudimo se da u Fashion Selection implementiramo i druge vidove kulture i lifestyle-a, to je ono što Fashion Selection čini uvek drugačijim i aktuelnim. Često sarađujemo sa filmskom kućom Megacom Film i na različite načine implementiramo filmsku umetnost u modu i dizajn. Radili smo sa izdavačkom kućom Laguna interesantne "modne" promocije najinteresantnijih književnih dela koje Laguna izdaje. Na prošlom Fashion Selectionu smo, recimo, radili jedinstvenu modnu reviju inspirisanu navijačkim pokretom i ljubavlju prema jednom sportskom klubu.Naravno, stalno se pojavljuju i novi dizajneri i brendovi, menjamo prostore i lokacije na kojima organizujemo modne revije, menjamo sam koncept Fashion Selectiona, i to sve zajedno je ono što Fashion Selection čini najatraktivnijim modnim eventom u regionu.
Da li je moda kod nas postala pravi biznis ili ćemo na to morati da još malo sačekamo?
- Na žalost još ne. Mi smo jedno tranziciono, ekonomski i marketinški neizdefinisano društvo, i mislim da će se temelji mode kao biznisa postaviti tek u nekim sledećim godinama.
Iz tvoje agencije su potekle manekenke koje su se našle na svetskim modnim pistama, da li se taj trend nastavlja i imamo li devojke koje su top modeli neke nove generacije?
- Ivana Momirov je već dugo u najjačim svetskim modnim centrima, od momaka Petar Perović. Očekujemo dosta od Marine Štrbac, Danice Kovačević i mnogih drugih devojaka koje su u najboljim godinama za top modele.
Svedoci smo da se moda menja, trendovi su vrlo diskutabilni, posebno kada je reč o muškoj modi. Imamo pomalo bizarno koketiranje sa stilovima, ali mi se čini i sa muževnošću. Šta bi savetovao modernim muškarcima, s obzirom da si neko ko je i sam hodao modnim pistama.
- Da pre svega budu svoji, ali i da slušaju savete stilista, mada sam uvek za varijacije ličnog stila u odnosu na vladajuće trendove.
Ženska moda se poigrava sa retro stilovima, ali je sudeći po nekim nedavno održanim revijama u svetu, akcenat na jednostavnosti i ženstvenosti. Da li su žene u Srbiji obučene ili više svučene i šta misliš zašto je to tako?
- Mislim da mnogo zavisi od toga iz koje žena subkulture dolazi i kojim se poslom bavi, čak često to utiče na celokupan identitet savremenih žena. Mislim da su, na žalost, mnogo više svučene i da su pod velikim uticajem estrade. Mora da se napravi razlika između estradnog i svakodnevnog načina oblačenja, a naše žene često nemaju tu granicu.
Kada bi mogao da menjaš svoj život, da ponovo kreneš iz početka, šta je to što bi promenio i da li bi, sa ovim znanjem i iz današnje perspektive, ostao u Srbiji?
- Najverovatnije bih se bavio nekim drugim stvarima. Imam neke stvari koje me jako interesuju, antropologija, psihologija, čak i novinarstvo. Ne verujem da bih se ikada bavio ovim čime se sada bavim. Inače mi to nikada nije ni bila primarna želja, nego sam spletom okolnosti postao top-model, a posle toga sam otvorio i modnu agenciju. Mnogi mi zavide na poslu na kojim sam počeo da se bavim, želeći zapravo da budem i pilot i novinar i antropolog. Kao što se kaže "Nije ono što ti je namenjeno, već što ti je suđeno."
Imaš li neku poruku pred početak FS, onima koji će po prvi put imati priliku da vide ovu manifestaciju, ali i onima koji je prate od samog početka?
- Oni koji budu dolazili na revije na 29. Fashion Selectionu videće razmišljanja na temu sledeće sezone najpoznatijih dizajnera Irene Grahovac, Suzane Perić, Bate Spasojevića, Dragane Grnčarski, Jelene Atanasković, Mime Madžarac, ali će videti i spektakularnu reviju Lisca donjeg veša i kupaćih kostima, koja će biti njihova najveća revija u regionu, dugo nisu imali svoju samostalnu reviju. Publika će videti i dizajnerski brend koji dolazi iz Pariza Lumy by Paris, i dečije modne revije Domino Kids i DexyCo Kids. Publika će, sve u svemu uživati, i svako će moći da nađe nešto za sebe.
Ove godine je i jedan divan jubilej, ako se ne varam, 20. godina braka sa tvojom Draganom. U današnje vreme retka je takva trajnost u ljubavi i istrajnost u osećanjima. Kako ste uspeli i uspevate da svoju ljubav, brak i zajedničkii život održite stabilnim i ovako trajnim?
- Nekoliko stvari su osnova svake kontinuirane veze i braka: primarna emocija, poštovanje, i želja da svaki dan bude drugačiji i novi. Tu su i naše troje dece koji oplemenjuju tu vrstu odnosa, i to je jedna prava porodična simbioza.
Pročitajte još
Da li je ovo njeno najbolje izdanje: Sara Jo u haljini koja ne prašta nijednu manu
Haljina Sare Jovanović zapažena na crvenom tepihu
21/11/2024
Saznajte višeUdovicu Nebojše Glogovca sreli smo u centru grada, jedva smo je prepoznali FOTO
Udovica Nebojše Glogovca uslikana u tržnom centru
19/11/2024
Saznajte višeSinoć su svi gledali čizme Katarine Radivojević!
Čizme Katarine Radivojević za jesenje dane
18/11/2024
Saznajte višeNajistaknutiji brendovi sa modne piste Moscow Fashion Week-a
Završen Moscow Fashion Week
16/11/2024
Saznajte više
Komentari (0)