Ko je šik, a ko frik? Zvonko Marković bez dlake na jeziku komentariše kostime finalista PZE

Ko je šik, a ko frik? Zvonko Marković bez dlake na jeziku komentariše kostime finalista PZE

Autor: | 02/03/2024

1

Zvonko Marković komentariše kostime finalista Pesme za Evroviziju

Evrovizija odavno nije samo smotra najboljih pesama, već koncept koji objedinjuje celokupnu industriju zabave – muziku, modu i umetnost. Slavni Francuz Žan Pol Gotje u više navrata je osmislio modele za učesnike, ali i komentarisao finalne večeri najprestižnijeg muzičkog festivala.

U Srbiji nema boljeg sagovornika na tu temu od dizajnera Zvonka Markovića, čije su se kreacije ranijih godina našle na pozornici ovog festivala.

Instagram

 

– Razočaran sam što u finale nisu ušli najzanimljiviji kostimi, a prve dve večeri videli smo i razigrane teletabise, i krinoline, i kostime koji podsećaju na slupane automobile, i one nalik očerupanim pticama... Dovoljno da se napravi jedno fešn evrovizijsko veče.

Šalu na stranu, znam koliko rada je potrebno uložiti i cenim svaki trud. Ideja nije nedostajalo, a rezultati su bili manje ili više uspešni. Bilo kako bilo, zanimlivo je kada nešto što je kič i šund postane kemp. Ili kada se umetnički koncept sudari sa nečim što je prikladno tek za noćni klub – kaže Zvonko Marković. 

Ekskluzivno za HELLO! ugledni kreator komentariše najzanimljivije finaliste, odnosno njihove stajlinge. 

Boško Karanović

 

Konstrakta 

- Odličan nastup! Savršeno osmišljen koncept od početka do kraja. Na njenom mestu, usudio bih se da obučem kostim od pre dve godine, kako bih naglasio poruku koju nosi pesma “Novo, bolje”. Eventualno bih dodao broš, srpsku trobojku, koji bi jasno stavio do znanja da je Srpkinja iako ne peva melos.

Priznajem da scena sa hlebom u rukama jako podseća na mene kad ne ponesem dovoljno para u prodavnicu. Izgleda da joj nesvesno kopiram stajling. Ili, možda ona moj, ako me viđa u kraju. (smeh)

Dopada mi se zamisao da umesto peškira bend ovaj put nosi kuhinjske krpe. Kao i da se lavor zameni drvenom karlicom, u kojoj se mali Joža nekada sankao, pa je polomio. Biblijski prizor transformacije.

Boško Karanović

 

Breskvica 

Breskvica je u ovoj priči nedosledna sebi i svom stilu. Ostavlja utisak kao da je istrgnuta iz svog prirodnog okruženja i ubačena u ansambl Željka Joksimovića iz vremena kad je pevao “Lane moje”. Uz to je podiginuta na nešto visoko, možda gajbicu, jer peva u predugoj haljini.

Svega je bilo previše: krila golubice, pevanje o crnim pticama i orlovima u kombinaciji sa puštenom kosom i vencem na glavi. Vez sa zlatnom granom koji se spusta niz haljinu nema dodirnu tačku ni sa čim bitnim za nastup Tkanica oko struka.

Sve u svemu, scenski dosta slabo. Lepo je što se okrenula i onima koji nisu njena uobičajena publika, ali moglo je to i autentičnije.

Boško Karanović

 

Dušan Kurtić

- Prva asocijacija mi je srpski Dvejn Džonson. Dušan više izgleda kao junak nekog akcionog filma koji je svratio da “utaba” sve na Eurosongu, nego kao učesnik.

S rizikom da dobijem batine, konstatovao bih da smo ovakav kostim već viđali na Eurosongu, ali kao uniformu obezbeđenja. (smeh)

Prateći igrači su više asocirali na “crna mačka, beli mačor” prizor, nego što su bili potrebni da povežu pesmu, kostim i izvođača u jednu celinu. Našaliću se pa ću reći - mora da plesači imaju mnogo “foloversa” na društvenim mrežama, pa se računalo na sigurne glasove koje će prikupiti.

Boško Karanović

 

Lena Kovačević

- Fascinira me kad neko uspe da pogrešno stilizuje prelepu ženu, kao što je Lena Kovačević. Sve me podseća na prve “white screen” televizore koji su širili sliku.

Kostim ne laska Leninoj figuri, širi je u kukovima. Dekolte je prenisko i kao da se bori sa težinom grudi, pa je opšti utisak da se haljina jedva zadržava na njoj. Da li turban ide na puštenu kosu? Čemu ove minđuše? Po mom mišljenju, šminka je pogrešna, čini je umornom.

Ovakvu lepoticu ne treba zakamuflirati u haljinu koja izgleda kao plašt, već je prikazati u punom sjaju. Lena je savršena, a ovde sve to ne dolazi do izražaja.

Boško Karanović

 

Džordži 

- Modernistički. Drugačije. Malo mi nisu jasni ovi detalji na rukavima, ali kapiram da Eurosong u vizuelnom smislu može kreativno da “ponese”, pa ljudi odu i korak dalje od onoga što bi trebalo.

Crni kožni štepovi se odlično uklapaju sa njegovim fizičkim izgledom i kovržavom frizurom. Možda se ne bih odlučio za ove cipele ili bih suzio nogavice, ali sve u svemu – promišljeno i dobro.

Dopada mi se koketiranje sa stajlingom planetarno popularnih korejskih muzičkih zvezda mlađe generacije.

Boško Karanović

 

Zejna 

- Zanimljiva transformacija od “jorgana” u kojem izlazi na scenu do odličnog, ali standardnog evrovizijskog kostima. Sličnu varijantu smo videli na Rijani.

Zejna je izuzetno zgodna, pleni stavom ponosne žene i primetan je trud da se u celinu upakuje njena pojava i pesma koju iskreno nosi. Kostim je, ipak, preopterećen. Ne sviđa mi se što se šljokičasti materijal tonira iz boje u boju poprečno, stvarajući horizontale na njenom telu koje je, inače, savršeno.

I opet imamo slučaj da je scenski kostim širi u kukovima i kolenima, iako realno nema taj problem. Da je gornji deo sjajniji, utisak bi bio neuporedivo bolji. Budući da je Zejna “preopterećena”, trebalo je da igrači budu jednostavnije stilizovani. Ovako, odvraćaju pažnju od nje.

Boško Karanović

 

Teya Dora

- Odličan gornji komad kostima, koji je dekonstruisan. Stiče se utisak da je snažno krojen, ali i da se raspada na njoj. Živa ivica kože od prirodno štavljenog materijala odlična je kombinacija sa trendi patalonama, sačinjenim od bezbroj komadića džinsa.

Mislim da je u potpunosti pogodila ukus mladih, odnosno publike kojoj se obraća, što objašnjava njenu popularnost širom sveta. Obožavaju je i moje sestričine koje žive u Beču. Od njih sam saznao da je jedna njena pesma zauzela četvrto mesto na globalnoj top-listi najviralnijih pesama na Spotifaju.

 

 

Zorja

- Iskreno, možda jedan od najjačih scenskih momenata. Koliko mi se nije svideo Zorjin nastup pre dve godine na "Pesmi za Evroviziju", toliko smatram da je ovaj put sve bilo bez greške.

Kostim je savršeno osmišljen, prilagođen njenoj figuri, pesmi, ali i energiji koju je želela da prikaže. Crnilo, koje je na sceni bilo u refleksijama, u ogledalima i odsjajima, pun je pogodak.

Dopada mi se i poslednji deo transformacije, odnosno odraz u razbijenom ogledalu. Jedno pomeranje koje do sada nije viđeno na srpskoj sceni, ako zanemarimo Konstraktu koja je u drugoj dimenziji.

Komentari (1)

Loading
Душица 08:32 03.03.2024
Odgovori

Потпуно сагласна са Звонком. О сваком детаљу који је описао имам исто мишљење. Једино би плесни пар који је ишао уз овог Душана окарактерисала као највулгарније што сам икада видела на Евровизији. Баш срамота. Нисам толико одушевљена Зејним телом као Звонко али можда ју је стварно костим камуфлирао.

Eva Čubrović Boško Karanović

Pročitajte još

Najnovije vesti