Promovisanje preduzeća putem društvenih mreža postalo je sastavni deo svakog poslovanja, bilo da je reč o velikim korporacijama poput Coca Cole, ili o manjim lokalnim biznisima, poput ugostiteljskih objekata, cvećara, butika, prodavnica ručno izrađenog nakita itd.
Društvene mreže su sjajan način da dođete u kontakt sa vašim potrošačima, kao i da privučete nove potrošače, pružite im mogućnost da upoznaju vašu firmu, način rada, da predstavite ili bolje opišete proizvode, odnosno, možete za malo (ili nimalo) novca ostvariti bližu interakciju sa potrošačima.
Odredite publiku kojoj se obraćate
Određivanje publike je važno, kako biste znali na kojoj društvenoj mreži da se prikazujete i kakav sadržaj želite da plasirate. Kreiranje objava ka usmerenoj publici mnogo je efektivnije u odnosu na kreiranje uopštenih objava. Najjednostavnija podela jeste prema uzrastu, da li su u pitanju starije ili mlađe osobe, prema polu, ili prema mestu prebivališta. Pored njih, značajna podela za osmišljavanje sadržaja može biti i čime se kupci bave, ili koja su im interesovanja, bračni status itd.
Odaberite društvenu mrežu
Instagram i Facebook su, može se reći, najčešći izbor, jer imaju veliku publiku i nude različite mogućnosti za kreiranje objava. Možete imati nalog na nekoliko društvenih mreža, ali je preporuka je da se najviše angažujete na onoj na kojoj se nalaze vaši kupci. Pored Instagrama i Facebook-a, dobre opcije mogu biti i YouTube, Twitter, ili Tik Tok, koje možete i kombinovati sa već navedenim, odnosno deliti objave sa jedne mreže na drugu.
Osmislite i odredite plan objava
Kada je reč o objavama, potrebno je osmisliti sadržaj koji je jedinstven i koji će imati neku vrednost za korisnike, bilo da je reč o informativnim, korisnim ili zanimljivim objavama. Slike i video snimci bi trebalo da budu vizuelno atraktivni i da privuku pažnju, a tekst zanimljiv i konkretan. Naravno, ovo je jednostavnije reći nego uraditi, ali nije neizvodljivo ukoliko unapred napravite dobar plan.
Plaćene objave
Pribavljanje novih pratilaca i potencijalnih kupaca bez plaćenje promocije, odnosno "organski", je dugotrajan proces i zbog toga se kompanije često odlučuju za plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama, a u zavisnosti od predviđenog budžeta određuje se trajanje i količina ovih objava. Kada je u pitanju Facebook i Instagram, koristi se Facebook Ads Manager za kreiranje i objavljivanje sponzorisanih objava, a pri kreiranju nude se različite mogućnosti, za odabir ciljane publike, vreme, trajanje, cenu oglašavanja, ali i praćenje rezultata itd. Detaljno poznavanje ove platforme spada u sferu poslovanja Digitalnog marketinga. Ukoliko niste upoznati za radom Facebook Ads Managera, uvek možete pojedinačnu objavu sa vaše Facebook ili Instagram stranice promovisati, ili, kako se u marketingu kaže "boostovati".
Praćenje konkurencije
Praćenjem konkurencije možete mnogo toga naučiti - Šta je to što rade dobro? Šta rade loše? Koja im je publika (vrlo je verovatno da je ista kao i vaša)? Iskoristite sva saznanja i primenite ih u svom nastupu na društvenim mrežama.
Budite u interakciji sa vašim pratiocima
Pokažite da vam je briga o korisnicima prioritet. Izdvojite vreme da odgovorite na komentare, pominjanja i poruke.
Na kraju, uvek imajte u vidu koji je vaš krajnji cilj za promovisanje putem društvenih mreža i delujte u skladu sa njim.
Slične Vesti
Ti i programiranje - avantura koja traje duže od jednog leta!
Zamislite da možete pretvoriti svoje kreativne ideje u stvarnost. Možete dizajnirati sopstvene web stranice, kreirati aplikacije i čak najrazličitije softvere
26/06/2023
Saznajte višeCubes School vas vodi na Srpska Open
Uskoro počinje jedan od najuzbudljivijih događaja u svetu tenisa u regionu - Srpska Open, koji će se održati od 17. do 23. aprila u Banjaluci
12/04/2023
Saznajte višeNovogodišnje odluke - put ka uspehu ili nepotrebni teret?
Svake godine, u ovo vreme, vodi se slična diskusija - da li su novogodišnje odluke dobra stvar?
27/12/2022
Saznajte višePROGRAMIRAJ SVOJ SVET: Stekni diplomu IT stručnjaka uz PONUDU GODINE
Cubes IT škola - više od učenja i programiranja
24/11/2022
Saznajte višeKako postati deo IT sveta, najplaćenije industrije u Srbiji?
Istražili smo i evo šta smo saznali!
06/09/2022
Saznajte više5 velikih grešaka koje NE treba da pravite pri promeni karijere!
Ovo su najčešće greške koje mnogi prave kada žele da promene karijeru
07/07/2022
Saznajte višePREOKRENI SVOJU KARIJERU U 5 KORAKA
Još uvek si na svom starom poslu. Svako jutro ista kancelarija, koja ti sve više pojačava nervozu i ne vidiš znake poboljšanja...
20/05/2022
Saznajte više5 zabavnih i korisnih mobilnih aplikacija iz Srbije
Da li znate da se u Srbiji godišnje napravi preko 2.000 mobilnih aplikacija?
06/04/2022
Saznajte višeDa li je došlo vreme da žene konačno ovladaju IT sektorom?
U ovom tekstu osvrnućemo se na položaj žena u jednoj, sada veoma popularnoj oblasti poslovanja - IT sektoru
07/03/2022
Saznajte višeNajbolji poslovi za rad od kuće u 2022.
Rad od kuće doživeo je veliku ekspanziju protekle 2 godine, usled pandemije virusa COVID - 19
25/01/2022
Saznajte višePročitajte još
Neda Ukraden ima trik za uvijanje sarmi! Ni jedna domaćica se toga nije setila
Trik Nede Ukraden za uvijanje sarmi
21/11/2024
Saznajte višeVinska vizija: Hedonistički preplet ukusa i kultura u Beogradu
Vinska vizija: Hedonistički preplet ukusa i kultura u Beogradu
21/11/2024
Saznajte višeAranđelovdan u domu Živojinovića: Maleni Aleksandar zadužen za sarme FOTO
Sarme Lepe Brene ove godine priprema najslađi kuvar
21/11/2024
Saznajte višeNezaboravno veče glamura: Gala Celebrities Night - Red Carpet
Gala Celebrities Night - Red Carpet
21/11/2024
Saznajte višeDanas je Aranđelovdan, verovanje kaže da jednu stvar nikako ne smete da odbijete
Aranđelovdan, verovanja i običaji
21/11/2024
Saznajte višeSavršena nega - Otkrijte Frosch Zero% za osetljivu kožu! Bez alergena!
Nova Frosch Zero% linija proizvoda
20/11/2024
Saznajte više
Komentari (0)