Influenserom se nazivaju osobe koje, kao što i sama reč kaže (eng. influense - uticaj), imaju određeni uticaj na druge. Oni svojim objavama utiču na svoje pratioce i inspirišu ih, bilo da objavljuju fotografije sa svojih putovanja, ili daju savete o korišćenju kozmetičkih proizvoda, informišu vas o modnim trendovima itd. Iako se mnogi ne slažu da je influenser zanimanje, uprkos tome, mnogima je to posao sa punim radnim vremenom, koji može biti veoma isplativ.
Zainteresovani ste da postanete influencer na Instagramu i želite da budete plaćeni za objavljivanje fotografija? Dobra vest je da to možete ostvariti, a u 2021. godini to jednostavnije nego ikada pre. Instagram je omiljena mreža influensera, pa je zbog toga i Influenser marketing najzastupljeniji na Instagramu, a veliki brendovi izdvajaju velike sume novca za ovaj vid promocije.
U nastavku vam dajemo korake koje je potrebno da preuzmete kako biste se uspešno ostvarili kao Instagram influenser.
Korak 1 - Odredite temu
Kako biste kreirali dobar i kvalitetan nalog, sadržaj koji objavljujete trebalo bi da ima određenu tematiku i da bude okrenut grupi ljudi zainteresovanih za nju. Ta tema trebalo bi da se zasniva se na vašim interesovanjima, znanjima, načinu života, ili hobijima, kako bi bila autentična. Da li uživate u baštovanstvu ili da brinete o biljkama? Ili ste zaljubljenik u prirodu i često provodite vreme na planini, jezeru? Možda se bavite sportom - skijanjem, biciklizmom, trčanjem? Pišite i pravite objave o tome.
Korak 2 - Otvorite Instagram nalog
Verovatno već imate Instagram nalog, ali ono što je važno da uradite jeste da podesite vrstu naloga na Creator. Ova opcija nalazi se u okviru podešavanja vašeg profila. Creator nalog namenjen je, kako Instagram kaže "Best for public figures, content producers, artists, and influencers". Sa ovim nalogom dobićete i dodatne alate i informacije u odnosu na lični ili poslovni nalog, možete da imate uvid u dnevni broj novih pratilaca i osoba koje su vas otpratile, detaljniji uvid u demografiju pratilaca, kao i mnoge druge mogućnosti na Instagram Dashboard-u.
Podesite i ostale detalje na vašem nalogu - napišite adekvatan opis, u kome ćete se predstaviti i ukratko napisati o čemu je vaš nalog, dodajte profilnu sliku, takođe u skladu sa temom. Ukoliko se bavite pisanjem blog tekstova i već imate web sajt, navedite i link ka sajtu.
Korak 3 - Sadržaj
Pažljivo osmislite plan objava, idealno bi bilo da osmislite sadržaj unapred za, recimo, 2 nedelje, ili mesec dana. Ukoliko već imate neke fotografije, ili video snimke, napravite raspored i redosled objavljivanja. U tome vam mogu pomoći dodatne aplikacije, kao što su Later, Planoly itd. Kako bi fotografije bile skladne i u istom tonu, možete koristiti različite filtere, a pored samih instagram filtera, postoji i mnoštvo različitih aplikacija koje nude razne mogućnosti obrade fotografija. Izdvojili bismo aplikaciju A Color Story, u kojoj, pored modernih filtera, možete dodati fotografije i imati i vizuelni prikaz objava za instagram. Preporučili bismo i StoryArt, u kojoj, pored filtera i obrade fotografija, imate i šablone za kreiranje objava i story-a, uz korišćenje animacija i video snimaka. Kao i većina dostupnih aplikacija ovog tipa, imate određeni broj besplatnih filtera i šablona, a ukoliko želite pristup svim opcijama, možete se odlučiti za godišnju pretplatu.
Bilo da se odlučite za korišćenje dodatnih alata, ili već ponuđenih opcija na Instagramu, ono što je važno jeste da objave budu kvalitetne i u visokoj rezoluciji. Budite dosledni i redovni u objavljivanju, odredite koliko puta nedeljno i u koje vreme ćete postavljati objave. U objavama uvek koristite odgovarajući opis i hashtag.
Novina na Instagramu su Reels, koji su trenutno izuzetno popularni, a koje može da vidi i šira publika, pored vaših pratilaca. Na ovaj način, uz zanimljiv video, možete privući mnogo novih pratilaca.
Korak 4 - Povežite se sa svojom publikom
Angažovanje (Engagement) veoma je važno za razvoj vaše stranice. Ohrabrujte svoje pratioce da ostavljaju komentare na vašim objavama, postavljajući im pitanja, tražite njihovo mišljenje, podelite sa njima vaše događaje i priče, kako bi se poistovetili sa vama i podstakli ih na odgovor.
Ne zaboravite da odgovorite na komentare, ali i da komentarišete objave drugih. Pored toga što ćete na ovaj način ostvariti bliži kontakt sa svojim pratiocima, što je možda i najvažnije da biste postali pravi influenser, možete privući i nove pratioce, a uz to, vaše objave će biti vidljivije na naslovnoj strani.
Takođe, uspostavite kontakt ili saradnju sa drugim influenserima iz vaše sfere interesovanja, jer ćete tako imati mogućnost za bržim rastom stranice i dobijanjem novih pratilaca, zainteresovanih za vas.
Korak 5 - Uspostavite saradnju sa brendovima
Kada izgradite svoju bazu pratilaca, možete početi da razmišljate na koji način možete zaraditi. Verovatno mislite da vas niko neće angažovati za promociju njihovog brenda, ukoliko nemate desetine hiljada pratilaca, ali nije tako. Već sa nekoliko hiljada pratilaca, mogu vas kontaktirati kompanije za saradnju. Naime, u influenser marketingu, influenseri su podeljeni u određene grupe, u zavisnosti od uticaja koji imaju. Česte su podele na mikro influensere, makro influensere i javne ličnosti. Mikro influenseri mogu imati od nekoliko hiljada do nekoliko desetina hiljada pratilaca, a razlog zbog čega su traženi od strane velikih brendova je, što imaju prisniji odnos sa svojim pratiocima, pratioci imaju poverenja u njih i poslušaće njihove preporuke. U početku možda nećete ostvarivati neku veliku dobit, možda ćete dobijati na poklon proizvode, ili usluge, ali, kako raste vaš uticaj, postepeno će rasti i primanja.
Dodatni savet
Iako vam za objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama nije potrebno posebno znanje, pored kreativnosti i strpljenja, kako biste uspeli kao influenser, poželjno je znanje iz oblasti Digitalnog marketinga - marketing na društvenim mrežama, content marketing, ROI, analitika, su neki od termina sa kojima bi trebalo da budete upoznati, posebno kada budete sarađivali sa drugim kompanijama.
Slične Vesti
Ti i programiranje - avantura koja traje duže od jednog leta!
Zamislite da možete pretvoriti svoje kreativne ideje u stvarnost. Možete dizajnirati sopstvene web stranice, kreirati aplikacije i čak najrazličitije softvere
26/06/2023
Saznajte višeCubes School vas vodi na Srpska Open
Uskoro počinje jedan od najuzbudljivijih događaja u svetu tenisa u regionu - Srpska Open, koji će se održati od 17. do 23. aprila u Banjaluci
12/04/2023
Saznajte višeNovogodišnje odluke - put ka uspehu ili nepotrebni teret?
Svake godine, u ovo vreme, vodi se slična diskusija - da li su novogodišnje odluke dobra stvar?
27/12/2022
Saznajte višePROGRAMIRAJ SVOJ SVET: Stekni diplomu IT stručnjaka uz PONUDU GODINE
Cubes IT škola - više od učenja i programiranja
24/11/2022
Saznajte višeKako postati deo IT sveta, najplaćenije industrije u Srbiji?
Istražili smo i evo šta smo saznali!
06/09/2022
Saznajte više5 velikih grešaka koje NE treba da pravite pri promeni karijere!
Ovo su najčešće greške koje mnogi prave kada žele da promene karijeru
07/07/2022
Saznajte višePREOKRENI SVOJU KARIJERU U 5 KORAKA
Još uvek si na svom starom poslu. Svako jutro ista kancelarija, koja ti sve više pojačava nervozu i ne vidiš znake poboljšanja...
20/05/2022
Saznajte više5 zabavnih i korisnih mobilnih aplikacija iz Srbije
Da li znate da se u Srbiji godišnje napravi preko 2.000 mobilnih aplikacija?
06/04/2022
Saznajte višeDa li je došlo vreme da žene konačno ovladaju IT sektorom?
U ovom tekstu osvrnućemo se na položaj žena u jednoj, sada veoma popularnoj oblasti poslovanja - IT sektoru
07/03/2022
Saznajte višeNajbolji poslovi za rad od kuće u 2022.
Rad od kuće doživeo je veliku ekspanziju protekle 2 godine, usled pandemije virusa COVID - 19
25/01/2022
Saznajte višePročitajte još
Neda Ukraden ima trik za uvijanje sarmi! Ni jedna domaćica se toga nije setila
Trik Nede Ukraden za uvijanje sarmi
21/11/2024
Saznajte višeVinska vizija: Hedonistički preplet ukusa i kultura u Beogradu
Vinska vizija: Hedonistički preplet ukusa i kultura u Beogradu
21/11/2024
Saznajte višeAranđelovdan u domu Živojinovića: Maleni Aleksandar zadužen za sarme FOTO
Sarme Lepe Brene ove godine priprema najslađi kuvar
21/11/2024
Saznajte višeDanas je Aranđelovdan, verovanje kaže da jednu stvar nikako ne smete da odbijete
Aranđelovdan, verovanja i običaji
21/11/2024
Saznajte višeSavršena nega - Otkrijte Frosch Zero% za osetljivu kožu! Bez alergena!
Nova Frosch Zero% linija proizvoda
20/11/2024
Saznajte višeDea Đurđević istopila 30 kilograma uz pomoć doručka od četiri namirnice
Doručak Dee Đurđević sastoji se od ovih namirnica
20/11/2024
Saznajte više
Komentari (0)