Svet uskoro dobija novi Dubai

Svet uskoro dobija novi Dubai

Autor: | 05/01/2016

0

"Džibuti 2035." naziv je novog projekta koji bi trebalo da bude realizovan za 20 godina. Do sedamdesetih godina, kada je bila francuska kolonija, ova zemlja je bila nerazvijena. Od sticanja nezavisnosti neprestano koristi svoj strateški značaj, pa je tako u međuvremenu postala jedna od najvećih i najznačajnijih luka na svetu.

U poređenju s Dubaijem, krajolik Džibutija je gotovo isti, pa ova zemlja nije pogodna za agrikulturu. Stoga joj ostaje jedino ulaganje u infrastrukturu, na koju će u okviru plana biti uloženo čak 19 milijardi dolara. Najvažnija stvar za turiste biće novi aerodrom, trideset puta veći od postojećeg. Trenutno Džibuti svake godine beleži posetu od dva miliona turista s afričkog kontinenta.

Tradicionalne nomadske šatore zameniće velelepne građevine

Što se tiče želje za dolaskom turista, ne bi čudilo da plan uspe, jer ova zemlja ima štošta da ponudi. Izuzetno je atraktivno jezero Asal, koje je ujedno i najniža tačka Afrike (155 m ispod nivoa mora) ali i najslanija svetska površina. Temperature ovde dostižu neverovatnih 57 stepeni Celzijusovih (ko voli, nek’ izvoli), a voda je deset puta slanija nego u bilo kojem okeanu! Ovo mesto izgleda impresivno, a količina soli uz obalu impresioniraće svakog posetioca.

Posete je vredan još i glavni grad, Džibuti Siti, ali i Tadžuru, jedan od najstarijih gradova Afrike poznat po vrlo specifičnoj arhitekturi. U blizini se nalaze i dva vulkana, Manda Inakir koji je poslednji put eruptirao pre osamdesetak godina i neaktivni Musa Ali.

Naravno, s obzirom na to da je Džibuti 'morska' zemlja, ovde vam se u izobilju nude morske aktivnosti poput kupanja, podvodnog ribolova, ronjenja… Obala uz Crveno more duga je više od 300 kilometara i privući će svakog ko voli morske radosti.

Sve u svemu, bilo bi lepo da plan "Džibuti 2035." uspe jer je prava šteta da jedna ovako lepa zemlja ostane neotkrivena i nepoznata svetu.

Jezero Asal

Komentari (0)

Loading
, Foto:guliver/thinkstock hellomagazin

Pročitajte još