Pijanista i Lidl - stop klimatskim promenana
Povodom Svetskog dana klimatskih promena, kompanija Lidl Srbija je sa umetnikom Andrejem Josifovskim, poznatijim pod imenom „Pijanista“, predstavila instalaciju „ŽIVOT U KESI“, gde je krošnja jednog javora u Beogradu privremeno uvijena zastorom spojenih plastičnih kesa. „Zapakovano“ drvo simbolično predstavlja gušenje prirode neefikasnom upotrebom i neadekvatnim zbrinjavanjem resursa, čime se indirektno, doprinosi emisiji štetnih gasova i povećanju prosečnih temperatura u svetu.
Više hiljada plastičnih kesa teških preko 400 kilograma bilo je potrebno „Pijanisti“ da se jedno drvo ispred Muzeja savremene umetnosti u potpunosti prekrije, a čak pet sati trajalo je njegovo upakivanje i raspakivanje. Za instalaciju su upotrebljene kese, preostale nakon što je Lidl Srbija iz prodaje trajno povukao ovaj artikal, s tim što su po uklanjanju instalacije poslale na reciklažu.
- Nekontrolisano bacanje plastike je postao najveći zagađivač prirodne sredine i zbog toga jako je važno kontrolisati bacanje i upravljati otpadom. Ideja da napravim veliku kesu i prekrijem zdravo drvo je moj način da ukažem da nas plastika ubija. Fokus mog rada su ljudi, njihova interesovanja i problemi, život u izazovima i punom sjaju, ali bez zdrave životne sredine, nema ni zdrave misli, ni radosti življenja. Jedino zajedno možemo da imamo zdravo sutra i zato svi hrabro moramo da izađemo iz kese i da mislimo izvan nje! - izjavio je Josifovski, popularni „Pijanista“.
Kao kompanija koja je u prethodnoj godini imala više inicijativa za smanjenje upotrebe plastike, Lidl Srbija je podrškom ovoj instalaciji „Pijaniste“ želela da široj javnosti približi temu koja je od važnosti za budućnost planete.
- Kada je ceo svet usmeren na dešavanja u Glazgovu, gde se održava 26. Konferencija država članica Okvirne konvencije UN o klimatskim promenama, želeli smo da na upečatljiv način i u Srbiji skrenemo pažnju na važnost razgovora o klimatskim promenama, temi koja je u pojašnjavanju kompleksna, ali koju svako od nas oseća, bez obzira na to koliko je razume. Mi u Lidlu Srbija posvećeno radimo na tome da smanjimo sopstvenu emisiju ugljen dioksida za 96%* do 2030. i osećamo obavezu da transparentno i odgovorno prenosimo znanje i otvaramo teme koje su od značaja za Srbiju i svet - izjavila je rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija, Martina Petrović.
Kompanija Lidl Srbija* se obavezala da sopstvene emisije ugljen-dioksida, direktne i povezane sa nabavkom energije (Scope 1 i 2) smanji za 96% do 2030. godine u odnosu na 2019. Najveći pomak ka ostvarenju tog cilja napravljen je u maju ove godine, kada je kompanija u potpunosti prešla na struju iz obnovljivih izvora. U narednom periodu, kompanija će se fokusirati na smanjenje emisija gasova iz rashladnih uređaja u prodavnicama logističkom centru i direkciji, ali i iz stacionarnog i mobilnog sagorevanja, poput mera smanjenja emisija iz sopstvenog voznog parka. Ovi ciljevi u Srbiji doprineće ciljevima Lidla na globalu, koji se obavezao da će, u proseku, u svim zemljama u kojima posluje do 2030. godine smanjiti direktne emisije i emisije povezane sa nabavkom energije za 80% u odnosu na vrednosti iz 2019. godine.
Realizaciju je pomogao Grad Beograd.
NAPOMENE:
Lidl Srbija od juna 2021. godine ne prodaje potrošačke plastične kese. Drvo korišćeno za instalaciju je nakon svega nekoliko sati oslobođeno i ni na koji način nije oštećeno. Instalacija je sprovedena uz sve potrebne dozvole, a po uslovima o očuvanju drveta i njegove okoline propisanim od nadležnog JKP Zelenilo-Beograd. Kese upotrebljene za instalaciju su adekvatno zbrinute kao poseban tok otpada.
O Lidlu
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 11.500 prodavnica, kao i više od 200 logističkih centara i skladišta u 30 zemalja sveta.
Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 54 prodavnice u 33 grada širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” za 2021. godinu.
Kontakt za medije:
Dragana Milačak, RED Communication, Email: [email protected], Mob: +381 64 875 2671
Sara Trajković, RED Communication, Email: [email protected], Mob: +381 65 563 66 08
Slične Vesti
Lidl započeo gradnju drugog logističkog centra u Lapovu
Lidl započeo gradnju drugog logističkog centra u Lapovu
18/05/2021
Saznajte višeDobro za tebe, dobro za prirodu – Lidlov BIO ORGANIC asortiman
Organski proizvedena hrana ne samo da je dobar izbor za one koji je konzumiraju, već i za okolinu koja nas sve okružuje, i upravo zato, kada jedemo ovakvu hranu, znamo da smo učinili dobro ne samo za sebe, već i za prirodu.
18/02/2021
Saznajte višeSVEŽE PECIVO U LIDL PEKARAMA U BILO KOJE DOBA DANA
SVEŽE PECIVO U LIDL PEKARAMA U BILO KOJE DOBA DANA
04/10/2022
Saznajte višeRASKOŠAN TRADICIONALNI PIKNIK NA LIDLOV NAČIN
Zvanice su uživale u aktivnostima koje je Lidl pripremio za njih, kao i u domaćim proizvodima proizvedenim u Srbiji
12/10/2021
Saznajte višeOtvorene dve nove Lidl prodavnice – U Beogradu i Novom Sadu
Otvorene dve nove Lidl prodavnice
08/04/2021
Saznajte višeKompanija Lidl Srbija dobitnik sertifikata „Top Employer 2021“
Kompanija Lidl Srbija dobitnik sertifikata „Top Employer 2021“
26/01/2021
Saznajte višePročitajte još
Neda Ukraden ima trik za uvijanje sarmi! Ni jedna domaćica se toga nije setila
Trik Nede Ukraden za uvijanje sarmi
21/11/2024
Saznajte višeVinska vizija: Hedonistički preplet ukusa i kultura u Beogradu
Vinska vizija: Hedonistički preplet ukusa i kultura u Beogradu
21/11/2024
Saznajte višeAranđelovdan u domu Živojinovića: Maleni Aleksandar zadužen za sarme FOTO
Sarme Lepe Brene ove godine priprema najslađi kuvar
21/11/2024
Saznajte višeNezaboravno veče glamura: Gala Celebrities Night - Red Carpet
Gala Celebrities Night - Red Carpet
21/11/2024
Saznajte višeDanas je Aranđelovdan, verovanje kaže da jednu stvar nikako ne smete da odbijete
Aranđelovdan, verovanja i običaji
21/11/2024
Saznajte višeSavršena nega - Otkrijte Frosch Zero% za osetljivu kožu! Bez alergena!
Nova Frosch Zero% linija proizvoda
20/11/2024
Saznajte više
Komentari (0)