Tržište onlajn oglašavanja zabeležilo do sada najveću vrednost

Tržište onlajn oglašavanja zabeležilo do sada najveću vrednost

Autor: | 29/08/2013

0

Izveštaj o potrošnji na onlajn oglašavanje - AdEx Benchmark 2012, koji na godišnjem nivou objavljuje IAB Europe, potvrdio je da je 2012. godina bila izuzetno uspešna kada je u pitanju ova industrija, budući da je po prvi put po vrednosti pretekla potrošnju na oglašavanje u printu.
IAB Europe, u saradnji sa IHS objavio je izveštaj AdEx Benchmark 2012 – vodič za potrošnju na onlajn oglašavanje u celoj Evropi. Ove godine, izveštaj je otkrio izvanredne rezultate u korist onlajn oglašavanja, koje je na Evropskom nivou zabeležilo rast od 11.5% uprkos najvećoj ekonomskoj krizi na polju oglašavanja od 2009.
Potrošnja na onlajn oglašavanje je u 2012. godini pretekla je po prvi put ulaganje u oglašavanje u štampanim medijima, čime je internet postao drugi medij po vrednosti u Evropi.
Internet kao medij je više od duplo uvećao svoj udeo u potrošnji na medijsko oglašavanje od 2006. godine, kada je objavljena prva AdEx Benchmark studija. Danas on čini 25.6% (€24.3bn) ukupne potrošnje na oglašavanje sa u odnosu na 10.3% (€9.4bn) zabeleženih u 2006. godini.
- Ukupno gledajući, naš sektor je zadržao jaku poziciju - izjavio je Kimon Zorbas, CEO u IAB Europe, dodajući:
- Rast ržišta se nastavlja impresivnom stopom, posebno kada se uporedi sa sveukupnim stanjem ekonomije. Još je značajniji rast zabeležen na tržištima Centralno-Istočne Evrope, što ukazuje na veliki razvojni potencijal ove regije.
Putanja razvoja industrije onlajn oglašavanja ukazuje na fundamentalni preokret kada su u pitanju globalne strategije oglašavanja. Jak rast u 2012. godini može da se pripiše povećanju broja onlajn potrošača i raznovrsnosti ponude rešenja za onlajn oglašavanje, posebno u domenu mobilnih i video formata, koji menjaju strukturu i dinamiku tržišta.
Studija za 2012. godinu kvantifikuje ove novonastale trendove, pokazujući eksponencijalni rast mobilnog displej oglašavanja od 78.3%, koji je posledica izražene potrebe potrošača za korišćenjem mobilnih i tablet uređaja, kao i video formata. Mobilni displej oglasni formati sada čine 5% (€392m) ukupnog onlajn displej tržišta Evrope.
- AdEx Benchmark izveštaj pomaže oglašivačima da razumeju kako na najefikasniji način da prenesu svoju poruku u što relevantinjem kontekstu za potrošača - zaključuje Zorbas, dodajući:
- Kako bismo još bolje odgovorili na potrebe tržišta, sledeće godine planiramo da proširimo naš AdEx izveštaj ponudom dodatnih podataka i komecijalnih analiza.
AdEx Benchmark studija IAB Europe objedinjuje potrošnju na oglašavanje sa 26 tržišta, stavljajući akcenat na istaknutu poziciju internet kao odabranog medija od strane oglašivača u okviru ukupnog medijskog miksa.

Komentari (0)

Loading
Goran Anicic hellomagazin
Tagovi:

Najnovije vesti