Poslednjih godina u svetu je prisutan trend rasta ulaganja u onlajn oglašavanje koji nije zaobišao ni Srbiju. Po određenim procenama vrednost domaćeg tržišta internet oglašavanja, koja je u 2011. godini iznosila 12,2 miliona evra, trenutno se kreće od 15 do 20 miliona evra i za očekivati je da će ovaj trend rasta biti nastavljen i u narednim godinama.
Kompanije će svakako morati da rade na unapređuju komunikacije sa potrošačima na e-tržištu, s obzirom na činjenicu da oko tri miliona ljudi u Srbiji koji donose odluku o kupovini, koristi internet i ima profil na nekoj od društvenih mreža. Rast domaćeg digitalnog tržišta je nesporan, ipak ukupna vrednost ulaganja u onlajn oglašavanje mogla bi biti znatno veća kada bi kompanije u Srbiji u potpunosti prepoznale njegov značaj i potencijal.
Upravo u cilju edukacije domaćih kompanija i agencija o ovoj oblasti, Biro za interaktivno oglašavanje - IAB Serbia, krajem prošle godine osnovao je IAB Academy i održao edukativne kurseve koji su bili najavljeni na drugoj po redu konferenciji Digital Day 2012. Za mesec dana 50 polaznika uspešno je završilo obuku u oblasti digitalnog marketinga, u okviru koje im je omogućeno da jasnije razumeju domaće i regionalno tržište digitalnog marketinga, glavne igrače i njihovu ulogu na tržištu, komunikacijske kanale, modele plaćanja, elemente i strategije za sprovođenje uspešne digitalne kampanje itd. kao u da se upoznaju sa najboljim primerima i mehanizmima iz internacionalne prakse digitalnog oglašavanja.
Kurs „Osnove digitalnog marketinga” predstavlja osnovni program obuke, realizovan prema preporuci IAB Europe, koji će se održavati redovno i tokom ove godine, a prvi termini su zakazani za kraj februara meseca. Pored ovog osnovnog kursa, predviđeno je organizovanje i specijalističkih kurseva, seminara i radionica u oblasti marketinga na internet pretraživačima, social marketinga, displej oglašavanja, oglašavanja na mobilnim uređajima itd. za sve polaznike koji su zainteresovani za dalje usavršavanje u različitim oblastima digitalnog marketinga.
Kroz edukaciju i podizanje svesti o značaju i mogućnostima interneta kao oglasnog medija IAB Serbia i IAB Academy nastoje da doprinesu razvoju kako domaćeg tako i regionalnog tržišta digitalnog i interaktivnog oglašavanja. Zahvaljujući zajedničkim aktivnostima IAB Europe i IAB Serbia, Srbija se prošle godine po prvi put našla u jednoj od najznačajnijih Evropskih studija o savremenoj upotrebi medija - Mediascope Europe 2012, upisujući time svoje ime na digitalnu mapu Evrope.
Foto: Freedigitalphotos.net
Pročitajte još
Milica Todorović prijatelju u poverenju otkrila prelepe vesti iz porodičnog doma, slavlje u Kruševcu
Otac Milice Todorović otišao u penziju
07/10/2024
Saznajte višeCecino čudo! Ovu nekretninu pevačica je čuvala kao strogu tajnu, ekskluzivne fotografije su tu
Cecina vila na Kipru krije ovu tajnu
07/10/2024
Saznajte višeNatašin bivši ludo je voleo voditeljku koju gledate svakog dana, pričalo se da su raskinuli zbog nje
Bivši muž Nataše Bekvalac ludo je voleo nju
07/10/2024
Saznajte višeOlivera skače od sreće i grli snaju! Anastasija i Nemanja imaju najlepši povod za slavlje FOTO
Porodica Gudelj ima ogroman razlog za slavlje
07/10/2024
Saznajte višePreminuo kum Novaka Đokovića: Srđan objavio čitulju, tuga do neba
Preminuo kum Novaka Đokovića
07/10/2024
Saznajte višeNataša Kojić se vraća u Srbiju, zna se razlog! Kebina ćerka prima čestitke, bilo je i vreme
Nataša Kojić se vraća u Srbiju, ovo je razlog
07/10/2024
Saznajte više
Komentari (0)