Kako da budete online i offline roditelj?

Kako da budete online i offline roditelj?

Autor: | 15/11/2017

0

 

Brzi razvoj tehnologije je doneo dosta toga dobrog, ali je "preko noći" stvorio jaz između roditelja i dece u doživljajima detinjstva, iskustvima odrastanja i pravcu razvoja. Neki roditelji su možda uhvaćeni nespremni te im je povremeno potreban savet ili sugestija na koji način mogu da prate aktivnosti svoje dece, ne samo u analognoj realnosti već i u digitalnom okruženju, gde neminovno provode dosta vremena. Neki se pak hvataju u koštac sa prostranstvima interneta i preuzimaju kormilo u kretanju sopstvenog deteta kroz online sadržaje. Zato, dragi naši roditelji, iskoristite svaku priliku da se što bolje ostvarite u najvažnijoj ulozi koju imate u životu, a ona danas ima i online i offline verziju.

Kako u "offline" verziji roditeljstva (čitajte "roditeljstvu kakvom ga od vajkada znamo") nastojite da upoznate roditelje prijatelja vaše dece, redovno razgovarate sa nastavnicima, obilazite mesta na kojima vaše dete boravi sa društvom, ispitujete sve potencijalne pretnje i prednosti, tako i u ovoj online verziji vas kao roditelja, morate biti upućeni u istoriju pretraživača na kompjuteru koji vaše dete koristi. Međutim, ovde ćete se još i snaći, ali ne zaboravite da vaši klinci, pre svega tinejdžeri, dosta vremena provode na svojim mobilnim telefonima. Konkretno, tinejdžeri su uglavnom na Instagramu i You Tube-u. Razmislite da, ako ih već nemate, otvorite naloge na ovim mrežama i videćete brojne mogućnosti i sadržaje koji će vas ohrabriti ali i zabrinuti. Da bismo vam pomogli u tome da pronađete prave kanale koje možete da predložite i vašoj deci, predstavljamo vam jedan od najsvetlijih primera online prakse kod nas, a verovali ili ne, u pitanju su deca, možda i uzrasta vaše. Oni su našli savršen recept da naše roditeljske stavove, pretoče u sadržaje koje vaši tinejdžeri prosto upijaju. Kako je to sama otkrila sa nama je podelila jedna online mama Marina.

-Otvorila sam Instagram nalog i videla da tamo ima mnogo zanimljivog sadržaja. Ne uhodim svoje dete, ali volim da vidim šta prati, šta deli sa drugima. Videla sam da redovno prati  Yasserstain-a, Jutjubera koji predvodi grupu kreativnih tinejdžera. Samo ime Yasserstain mi je bilo interesantno, pa sam pogledala nekoliko njihovih videa i prijatno se iznenadila. Ta deca su krajnje simpatična, baš ono što želim da i moje dete u ovom uzrastu bude. Oni su me podsetili šta to znači lepo, bezbrižno i normalno detinjstvo i drago mi je što moje dete prati upravo njih. Sada zajedno gledamo nove klipove i pomažem mu čak ponekad u tome da se prijavi na neki konkurs ili da snimi svoj video i pošalje im, kaže Marina.

Roditelji nisu sami u želji i borbi da njihova deca dobijaju i prate kvalitetne sadržaje dok su online. Fanta, koja je kod nas prepoznata kao lider u napicima sa ukusom narandže*, je upravo Yasserstain ekipu odabrala da budu njeni ambasadori. Ovaj brend je imao toliko poverenja u moć mladih umova da stvore konstruktivno, motivišuće i poučno online iskustvo za njihovu ciljnu grupu – tinejdžere, da je kompletnu kampanju prepustio njima. To je na nekoliko nivoa dobro za decu – uče se odgovornosti, liderstvu, kreativnosti, timskom radu i spremniji, puni samopouzdanja i potpuno u toku sa svim dešavanjima, ulaze u svet odraslih. Zato, da bi i vaše dete imalo ovakvo iskustvo, obradujte ga jednom Fantom, umesto "živeli" izgovorite "mucho mi se đa" , nije važno što možda ovo ni ne razumete ili vam ne pristaje, ono će to jako ceniti, i zajedno uživajte u idejama i videima koje možete pogledati na Fanta Srbija YouTube kanalu.

 

*Navedeni podatak bazira se na Nielsenovim podacima, za Srbiju za period oktobar 2016 - septembar 2017

Hellomagazin.rs Promo
Tagovi: Fanta

Pročitajte još

Najnovije vesti